ایران جزو ۱۰ کشور دارای پتانسیل گردشگری دنیا در آثار طبیعی و جزو ۵ کشور اکوتوریسم است

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

اولین کنگره بین المللی توسعه و توانمند سازی اقتصاد گردشگری با رویکرد نقش زنجیره ارزش در صنعت گردشگری و توسعه پایدار سه شنبه ۱۲ تیرماه با عنوان بزرگترین رویداد جامعه گردشگری ایران با حضور کلیه ی ذینفعان گردشگری ومناطق مختلف آزاد کشوراز جمله منطقه آزاد اروند،کیش،ماکو،قشم و انزلی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
به گزارش خبرنگار تلویزیون صنعت ایران، دکتر محمد فرزاد میرزایی قلعه دبیر کنگره بین‌المللی توسعه و توانمندسازی اقتصاد گردشگری در این مراسم گفت:  در کنارم هم هستیم که بتوانیم برنامه‌ریزی کرده و حکم‌های سیاستی را در پنل‌های مختلف برای راهگشایی ایران آینده در دولت چهاردهم تدبیر کنیم. در ادامه دکتر حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در اهمیت گردشگری مطالب خوبی در این کنگره بیان شد و ما به عنوان کسی که در شمال غرب کشور یکی از مناطق بسیار خوب گردشگری که تا به حال هیچکس توجه به گردشگری در شمال غرب نکرده در این کنگره حضور داریم.
دکتر گروسی افزود: منطقه آزاد ماکو منطقه‌ای است که می‌تواند گردشگری ترکیبی داشته باشد کسانی که به این منطقه می‌آیند علاوه بر بازدید جاذبه‌ها بسیار خوب طبیعی می توانند از جاذبه های دیگر نیز بازدید کنند. باید بدانیم که ایران جزو ۱۰ کشور دارای پتانسیل دنیا در آثار طبیعی و جزو ۵ کشور اکوتوریسم است ولی در درآمدها جزو رده ۷۰ الی ۸۰ کشور دنیا در این زمینه هستیم و باید گیرها را برطرف کنیم.
دکتر گروسی گفت: امروز مناطق آزاد بدون اینکه یک ریال بودجه بگیرند با مناطق اطراف خود قابل مقایسه نیستند. امیدوارم رئیس جمهور منتخب آینده بحث گردشگری و خصوصا مناطق آزاد را جدی بگیرند و ما بتوانیم حرکتی در عدم وابستگی به نفت و معدن و خام فروشی داشته باشیم.
همچنین در قسمت گردشگری سلامت در این همایش نشست هم اندیشی تخصصی گردشگری سلامت نیز با حضور محمد پناهی دبیر کمیته سلامت گردشگری تهران، جمعی از پزشکان سلامت و روسای بیمارستانها انجام گرفت، دکتر پناهی بیان کردند که توریسم سلامت در هر دولت، ۲ سال اول توجیه دولت برای گردشگری سلامت است،همچنین دکتر محسن پازوکی رئیس بیمارستان محب کوثر متمرکز نبودن سیاست گذاری و نظارت ها در توریسم سلامت وجود دارد و بیمارستانهایی که زیر ساخت های خوبی دارند خود فعال شده و جذب گردشگر سلامت می نمایند، همچنین ایشان متذکر شدند ایران از پتانسیل های خوبی برای جذب گردشگری سلامت برخوردار است و بالاترین سطح خدمات در منطقه و در سطح جهانی جایگاه خوبی دارد.

منبع
تلویزیون صنعت ایران
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا