افزایش 100 درصدی عملیات حفاری اکتشاف در مجتمع سنگ آهن سنگان

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف می‌گوید عملیات حفاری اکتشاف فراورده‌های معدنی در این مجتمع با صد درصد افزایش در مقایسه با پارسال به چهارده هزار و سیصد و چهل و پنج متر رسید.

به گفته‌ی رسولیان: سال گذشته در مجتمع سنگ آهن سنگان خاف بیش از بیست و دو میلیون تن کلوخهای سنگ‌آهن تولید شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش داشته است. افزایش صد درصدی اکتشاف سنگ آهن از معادن سنگان خواف و رونق تولید در مجموعه‌های فولادی که موجب ایجاد فرصت‌های تازه اشتغال برای از جوانان این منطقه شده است.

هم اکنون بیش از پانزده هزار جوان در معادن سنگان خواف مشغول کار هستند که این میزان با راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی و معدنی در سال جدید به هجده هزار نفر افزایش خواهد یافت. افزایش تولید به افزایش میزان اشتغال به خصوص در حوزه‌هایی بانی صنایع اینجا بسیار موثر است سهم معادن سنگان خواف در زنجیره‌ی صنایع فولادی بیش از سی و هفت میلیون تن است که این آمار با تلاش صنعت نخستین مجموعه در حال رقم‌خورد است.

تولید زنجیره‌ی فولاد کشور برای هزار و چهارصد و چهار حدود پنجاه میلیون تن آهن است که مجتمع سنگان باید در این زنجیره حدود سی و هفت میلیون تن تامین سنگ آهن داشته باشد. در حال حاضر در حدود بیست و دو میلیون تن تولید سنگ آهن سنگان است.

بخش مهمی از افزایش تولید در این معادن با ورود ماشین آلات جدید به وجود آمده است. ورود این دستگاه‌ها ناوگان جدید از ابتدای سال هزار و چهارصد و تاکنون حدود هفتاد درصد تا الان به تولید اضافه شده، همچنین از ابتدای سال هزار و چهارصد و دو تا کنون بالغ بر هفده میلیون تن کلوخی سنگ آهن برای فرآوری به واحدهای صنعتی و معدنی این منطقه فروخت شدهاست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا