وزیر صمت: مطالبه مردمی عامل تحول در صنعت خودرو

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

وزیر صمت تحول صنعت خودرو را منوط به مطالبه مردمی از خودروسازان عنوان کرد و گفت: نمایش تولیدات و آشنایی مردم با تحولات جهانی در نمایشگاه‌های خودروسازی بر تحقق این امر کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون صنعت ایران و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر صمت؛ آقای عباس علی‌آبادی در حاشیه سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مسیر توسعه باید تحولات را همگام با دنیا و حتی جلوتر پیش ببریم، گفت: این موضوع در وزارت صمت پیگیری می‌شود تا به جای تحولات ظاهری به سمت تحولات عمیق حرکت کنیم که ریشه در مهندسی، نوآوری و دانش دارد. 

وی به خواسته وزارت صمت از خودروسازان در جهت جهش تولید کمی و کیفی خودرو اشاره کرد و افزود: برای تحقق جهش در تولید، کیفیت را در رقابت با دنیا در نظر گرفته ایم، خودرو‌های مختلف در کنار هم دیده شوند در صورتی که خودرو‌های داخلی در کیفیت نتوانند با خودرو‌های تراز جهانی رقابت کنند، نمی‌توانند صادرات کنند و درخواست‌های مطرح شده از سوی وزارت صمت محقق نشده است و همین امر منجر به دریافت امتیاز پایین می‌شود. 
علی آبادی امتیاز وزارت صمت به خودروسازان را ناشی از تحولات در مسیر تولید عنوان کرد و گفت: همچنین برگزاری نمایشگاه‌های تحول خودرو مسیری است تا مردم نیز از این تحولات جهانی مطلع شوند. 
وزیر صمت در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص راهبرد وزارت صمت برای افزایش کیفیت و عمق ساخت داخل خودرو گفت: نمایشگاه تحول صنعت خودرو تلاش می‌کند تا با نمایش روند تولیدات و تحولات جهانی برای خودروسازان داخلی و مردم به عنوان مطالبه گر به نمایش بگذارند تا منجر به تحول شود، زیرا اگر مطالبه وجود نداشته باشد تحول رخ نمی‌دهد. 
وی توسعه فناوری را عامل کاهش قیمت عنوان کرد و افزود: با توسعه بازار قیمت تمام شده کاهش می‌یابد که این امر مستلزم حرکت به سمت بازار‌های خارجی و منطقه است و در صورت نفوذ به بازار‌های منطقه به دلیل بهبود مقیاس شمارگان (تیراژ) می‌توانیم قیمت‌های بهتری هم هم داشته باشیم. 
وزیر صمت در خصوص روند واردات خودرو گفت: هم اکنون از واردات روزانه خودرو بی اطلاعم، اما پیش از این ۳۵ هزار خودرو واردات داشته ایم، سعی کرده ایم تنش‌ها را برداریم و مسیر را باز کنیم تا مردم به راحتی خرید کنند، اما هر مسیری چالش‌های خود را دارد که تلاش کرده ایم این مانع را هم برداریم تا واردات برای هر فرد میسر شود و به نظرم در آینده هم هر کسی متولی امر باشد همین مسیر را ادامه می‌دهد. 
علی آبادی در پاسخ به پرسشی در خصوص منشا ارز خارجی به عنوان مانع ثبت سفارش گفت: باید با مسائل مواجه شد و برای آن راه حل پیدا کرد. 
وی گفت: سامانه یکپارچه خودرو باید به تدریج کنار گذاشته شود، در وهله نخست در حال حذف پلاک فعال هستیم، اما به دلیل محدودیت‌هایی که در واردات داریم باید اولویت‌ها را طوری تعیین کنیم که عدالت برای مردم رعایت شود. 
وزیر صمت به محدودیت‌های ارزی برای خودروسازان از سال آینده خبر داد و گفت: خودروسازان باید بخشی از سهم ارز خود را از محل صادرات تامین کنند و این سیاست آنها را به این سمت هدایت خواهد کرد. 
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ثبت سفارش لوازم یدکی گفت: درمسیر ثبت سفارش گاهی موانعی به وجود می‌آید که این موانع برطرف خواهد شد و مشکل خاصی نیست. 
سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور ۳۱ شرکت داخلی تا دوم مرداد ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران میزبان علاقه‌مندان و صنعتگران است.
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا