واردات 30 هزار دستگاه خودرو ؛ افزایش 8 درصدی تولید

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

وزیر صنعت معدن و تجارت از واردات سی هزار دستگاه خودرو خبر داد و گفت: با ادامه‌ی این روند تا پایان سال حدنصاب واردات خودرو به کشور شکسته می‌شود.

آقای علی‌آبادی در نشست علنی مجلس همچنین از افزایش هشت درصدی تولید انواع خودرو در سال هزار و چهارصد و دو در مقایسه با سال هزار و چهارصد و یک خبر داد و گفت: تولید یک میلیون و هفتصد هزار دستگاه خودرو در سال جاری نیز هدف گذاری شده است. وی افزود: در حال حاضر میزان تولید و واردات خودرو بیش از تقاضاست.

علیرغم اینکه سالانه تنها حدود 1/2میلیون دستگاه تقاضای واقعی برای خودرو وجود دارد وجود بیش از سی و شش خودروساز نشان از یک ایراد اساسی و نابسامانی نادر و وجود باند است که باید به طور جدیب پرداخت. اوضاع اقتصاد کلان کشور نیز موجب شده تا خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شود و البته وجود ناترازی های کمی و کیفی موجب گردد تا عرضه‌ی بیش از 1/3 میلیون دستگاه خودرو داخلی و واردات حدود سی هزار دستگاه که به صورت روزانه به حجم آن اضافه می‌شود نتواند عطش جامعه را کاملا مهار کند گرچه آثار بهبود در چهره‌ی این بیمار ظاهر شده و انشاالله طی یک ماه آینده اوضاع بهتر هم خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا