نیروگاه‌های مازوت سوز، متهم ردیف اول آلودگی هوا

از ۱۴۰ واحد نیروگاهی کشور فقط ۱۶ واحد نیروگاهی امکان استفاده از سوخت مازوت را دارند.

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

چند سالی است که منتقدان انگشت اتهام را به سمت مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و برخی از صنایع، نشانه رفته‌اند. البته برخی از مسئولان ادعا‌ها در‌خصوص نقش مازوت‌سوزی را قبول ندارند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون فولاد و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، چند سالی است که منتقدان انگشت اتهام را به سمت مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و برخی از صنایع، نشانه رفته‌اند. البته برخی از مسئولان هم ادعا‌ها در‌خصوص نقش مازوت‌سوزی را قبول ندارند.
رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با تأکید بر اینکه نیروگاه‌های مازوت سوز در تهران در چند سال اخیر پلمب شده‌اند، گفت: از ۱۴۰ واحد نیروگاهی کشور فقط ۱۶ واحد نیروگاهی امکان استفاده از سوخت مازوت را دارند که آن هم در شرایط اضطرار از آنها استفاده می‌شود.

افشین داودی مدیر بهره‌برداری نیروگاه طرشت گفت: واحد‌های بخار این نیروگاه به دلیل رعایت موازین زیست محیطی بیش از سی سال است که از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند، همچنین در این خصوص اسکندی معاون راهبری تولید برق حرارتی هم تأکید می‌کند؛ برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها اولویت با سوخت گاز و بعد گازوئیل استاندارد است و از مازوت استفاده نمی‌شود.

مازوت نوعی نفت کوره است که براثر تولید فرآورده‌های پالایشگاهی سبک‌تر، مثل بنزین به دست می‌آید. سوزاندن مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع، در مقایسه با گاز طبیعی، آلودگی بسیار بیشتری تولید می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا