معدنکاری در ۷ درصد مساحت ایران ممکن است

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

مدیرکل برنامه ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خبر داد: ۷ درصد مساحت ایران امکان معدنکاری دارد.

 مدیرکل برنامه ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه معدن خبرگزاری صداوسیما، از تهیه نقشه دسترسی به زمین برای نخستین بار در ایران خبر داد.

رضا جدیدی افزود: با همکاری معاونت معدنی وزارت صمت نقشه‌ای از میزان دسترسی به زمین برای انجام فعالیت‌های معدنی در ایران تهیه شده که نشان می‌دهد امکان معدنکاری تنها در ۷ درصد مساحت کشور وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی سهم بخش معدن در برنامه هفتم افزود: از آنجا که نخستین گام برای آغاز فعالیت‌های معدنی مرحله اکتشاف و دسترسی به زمین است عملا رسیدن به این هدف امکان پذیر نخواهد بود.

مدیرکل برنامه ریزی، فناوری وبودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشورخاطر نشان کرد: نقشه تهیه شده حاصل همه محدودیت‌هایی که یا دستگاه‌های موضوع ماده ۲۴ قانون معادن ویا نقاط شهری و روستایی، تالاب‌ها ومنابع طبیعی ایجاد کننده آنها هستندو اساسا امکان فعالیت معدنی در آنها امکان پذیر نیست.

رضا جدیدی افزود: آنچه در این نقشه نشان داده شده این است که بیش از ۷۵۰ هزار کیلومتر از مساحت ایران امکان معدنکاری ندارد.

وی در ادامه همچنین افزود: برای رسیدن به اهداف برنامه هفتم، ناگزیر به حل تعارضات میان دستگاه‌ها برای آزاد سازی محدوده‌های معدنی برای اکتشاف هستیم که با توجه به ذخایر ارزشمند موجود در کشور این شرایط مطلوب نیست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا