تولید ورق گرم دوفازی در مجتمع فولاد سبا

برای نخستین بار در کشور تولید شد

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

ورق‌های گرم دوفازی در صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارند و برای اولین بار در کشور به دست توانمند کارشناسان و کارکنان مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه تولید شد.

به گزارش تلویزیون صنعت ایران، مدیر مجتمع فولاد سبا گفت: امروزه یکی از گرید‌های اصلی مورداستفاده در خودرو‌های مطرح دنیا فولاد‌های دو فازی است که تاکنون به علت نبود امکان تولید آن‌ها در داخل کشور در خودرو‌های داخلی چندان مورد استفاده قرار نگرفته و همان مقدار محدود هم به‌صورت وارداتی بوده است.
محمود محمدی فشارکی افزود: مجتمع فولاد سبا در سال ۱۴۰۱ با تکیه‌بر نیرو‌های دانشی و مهارتی خود موفق به تولید ۶ محصول جدید شد و اکنون با تولید فولاد دوفازی گام دیگری در جهت خودکفایی صنایع خودروسازی کشور برداشته است.
رییس متالورژی و برنامه‌ریزی فولاد سبا نیز گفت: تولید این محصول منجر به افزایش رضایت و رفاه مردم و همچنین کاهش مصرف سوخت، کاهش حوادث جاده‌ای، کاهش آلایندگی و بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی می‌شود.

آرش حاجی‌پور افزود: با وجود تصمیم اکثر فولادسازان داخلی مبنی بر تولید این گرید از سال‌های گذشته تا امروز، به علت مشکلات دانشی و تجهیزاتی تولید این گرید در ایران میسر نشده بودکه با همت پرسنل مجتمع فولاد سبا و تسلط بر فناوری و همچنین تحقیقات صورت‌گرفته با همکاری دانشگاه‌های مطرح داخلی، مجتمع فولاد سبا برای اولین بار در کشور موفق به تولید این گرید ارزشمند و استراتژیک شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا