تهران چقدر زیرساخت، برای خودروهای برقی دارد؟

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

هر چند راه باز است برای ورود خودروهای برقی‌ . اما جاده دراز است و برای هموار شدن این مسیر هم قانونش هست از ساماندهی صنعت خودرو گرفته تا قانون هوای پاک و هم وزارت نفت پای کار هموار شدن مسیر ایستادهاست.

اینجا آسمان آبی نیست، دود اینجا آنطور که مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران می‌گوید 83% از این اگزوزها بلند میشود.

سرمایه‌گذارانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند وزارت نفت تقبل کرده که میزان سوختی که در حقیقت صرفه‌جویی میشود یا حواله سوخت پرداخت بشود و یا به نرخ فوم خلیج فارس به سرمایه‌گذار عزیز پرداخت می شود. پیش‌بینی این است که فضای بالای هزار و پانصد جایگاه در تهران وجود دارد.

شهریور امسال ایستگاه شارژ میدان آزادی به بهره‌برداری رسید تا تعداد ایستگاه ها در تهران،کرج و برخی شهر ها به 100 جایگاه رسیده باشد.معمولا کمتر از پنجاه دقیقه یک ماشین می‌تواند شارژ سریع شود و در منازل شب تا صبح میتوان ماشین را به شارژ زد. اما به منزل رسیدنش نیازهای دیگری هم دارد. ساکنین ساختمان ممکن است این حرف را بزنند که ما که خودرو برقی نداریم همسایه من خودرو برقی دارد. خوشبختانه رو نرم‌افزارهایی که وجود دارد کامل اطلاعات به مدیر ساختمان ارایه می شود و مدیر ساختمان می تواند تشخیص دهد که چقدر از این برق مصرفی از خودروی برقی بوده است. 

حالا این مسیر آغاز شده است با خط تولید شارژ در مپنا با ظرفیت هزار و دویست دستگاه شارژ سریع و پنج هزار دستگاه شارژر معمولی برنامه‌ریزی شده تا پنج هزار دستگاه برای شارژ خودروها و حدود دو هزار دستگاه هم برای شارژ موتورسیکلت‌ها تا پایان سال بعد در تهران نصب شود. 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا