تامین انرژی صنایع با بهینه سازی در مصرف

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز از تدوین اطلس یا نقشه جامع برای هدایت سرمایه‌گذاران به سمت طرح‌های اولویت‌دار بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های تولیدی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون صنعت ایران و به نقل از خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، «در تابستان قطعی برق و در زمستان قطعی گاز»، این شرحی است که صنایع کشور از حال و روزشان می‌دهند و می‌گویند باعث شده، تولیدشان کاهش یابد.

علت، عقب ماندن تولید منابع انرژی از مصرف و راهکار کارشناسان حوزه انرژی، بهینه‌سازی در مصرف انرژی است، اما سرمایه گذاران می‌گویند: خرج کردن سرمایه‌هایشان برای صرفه جویی، باید سود داشته باشد.

همین، عاملی شد برای پذیرش گواهی صرفه جویی برق و گاز در بورس انرژی؛ در این سازوکار، برق و گاز صنایعی که درطرح‌های بهینه سازی سرمایه گذاری کنند، نباید قطع شود.

شرکت ملی گاز اعلام کرده، این گواهی‌ها را به صورت منظم منتشر می‌کند و برای هدایت سرمایه گذاران به سمت طرح‌های اولویت دار کشور، در حال تدوین اطلس یا نقشه جامع بهینه سازی مصرف گاز است، اما در حوزه برق، سازوکار عرضه گواهی صرفه جویی در بورس انرژی، هنوز تکمیل نشده و آن‌طور که مدیرعامل شرکت توانیر می‌گوید: این سازوکار تقریبا تا پایان آذر تکمیل می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا