پروژه زمزم سه، بزرگ ترین مگامدول آهن اسفنجی

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

قرارداد زمزم سه در مهر ماه سال 1398 ما بین شرکت فولاد خوزستان به عنوان کارفرما و شرکت فناور معادن و فلزات یا ام ام تی به عنوان پیمانکار به صورت ای‌تی‌سی منعقد شد و تاکنون نزدیک به 98% پیشرفت فیزیکی داشته است.

هدف از این قرارداد تولید سالیانه آهن اسفنجی به میزان یک میلیون و هفتصد و شصت هزار تن بوده است. یکی از هدف‌های استراتژیک فولاد خوزستان تکمیل زنجیره‌ی تولید در فولاد خوزستان است ؛ به طوری که با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این کارخانه، فولاد خوزستان از خرید آهن اسفنجی به میزان حداقل پونصد تا هفتصد هزار تن در سال  بی‌نیاز می شود. همچنین کارخونه‌ی زمزم 3 پتانسیل فروش و صادرات آهن اسفنجی را هم مهیا می‌کند.

در اینجا فرایند تولید گاز احیایی اتفاق میفتد ، یعنی به عبارتی عوامل واکنش دهنده‌ی که CH 4 یا گاز طبیعی ، بخارآب و دی اکسید کربن هستند در دمای هزار و صد درجه ی باکس ریفورمر با همدیگه واکنش میدن و تولید گاز مونوکسید کربن و هیدروژن می‌کنند.

این ریفورمر به طول نزدیک به هفتاد متر ، عرض نزدیک به بیست متر و ارتفاع تقریبا چهارده متر است که نزدیک به چهارصد هزار قطعه‌ی مختلف مانند یک لگو کنار هم چیده شده اند به طوری یک مگامودولی که بزرگترین تولیدکننده‌ی آهن اسفنجی در ایران و خاورمیانه باشه ریفورمر کاملا ایرانی دارد.

کلاریفایر یکی از تجهیزاتی است که وظیفه‌ی جداسازی ذرات معلق همراه با آب را دارد. ظرفیت این کلاریفایر چهارده میلیون لیتر است و تقریبا بزرگترین کلاریفایر جداکننده‌ی ذرات معلق از آب در گروه‌های میدرکس در ایران است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا