نفت پاسارگاد در نمایشگاه شهریران

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

نمایشگاه شهریران، با هدف تعالی مدیریت شهری، با حضور شرکت نفت پاسارگاد همراه بود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون صنعت ایران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، در این نمایشگاه سه روزه که از اول بهمن تا سوم بهمن ماه دایر بود، شرکت های بزرگ تولید کننده خودرو، تجهیزات حمل و نقل شهری، برون شهری، شرکت های دانش بنیان، نفت و گاز و مبلمان و طراحی ، ترافیکی، ایمنی و آتش نشانی ، فضای سبز، محیط زیست و … قابلیت ها و توانمندی های خود را عرضه کردند.

  وزیر کشور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن تقدیر از برپا کنندگان و حاضران در مراسم با بیان اینکه “موضوع شهر نشینی امروز به مساله روز ما تبدیل شده و با توجه به رشد روز افزون شهرها، توقعات شهروندان نیز بیشتر شده است”، گفت: موضوعات شهری پیچیده‌تر و پرداختن به این موضوعات در قالب مدیریت شهری بسیار تاثیرگذار است.
دکتر احمد وحیدی افزود: مدیریت شهری بخشی به شورا و شهرداری‌ها اختصاص دارد و در ادامه کل فرآیند شهرنشینی فراتر از کاری است که در کشورمان و در بخش شوراها و شهرداری‌ها انجام می شود و ذینفع اصلی این خدمات شهروندان هستند.
وی با بیان اینکه مساله اصلی این است که مدیریت شهری چگونه می تواند بهترین و فوری‌ترین خدمات را برای شهروندان ایجاد کند؟، گفت: تعدد مشکلات شهری موضوعات متنوعی را مانند حمل و نقل، پسماند، فضای سبز، موضوع کنترل آلودگی هوا، آب برق و … را شامل می شود.
وحیدی اضافه کرد: ساختارهای اساسی شهر مانند زیرساخت‌هایی که در اختیار همگان قرار می گیرد، حوزه اقتصادی، شهر، و … باید موتور محرکه داشته باشد.
وزیر کشور با تاکید بر اهمیت ریشه یابی مسائل اجتماعی از جمله چاره جویی برای حاشیه نشینی و همچنین هویت بخشی به حوزه فرهنگی تصریح کرد که در طراحی ها و برنامه ها بگونه ای عمل شود که جلوی خدشه دار شدن هویت تاریخی شهرها گرفته شود. 

وی افزود: باید دقت شود، ساختمان سازی‌ها در شهرها چه گونه باشد؟؛ به حوزه فرهنگی و اجتماعی چگونه رسیدگی شود؟، معماری ایرانی و اسلامی را در شهرها چگونه شکل بدهیم تا هویت و اصالت ما حفظ شود و ضروری است برای این موضوعات زمینه سازی کنیم.
وحیدی با بیان اینکه این موارد لیستی بلند است تا به شهری هوشمند برسیم، ابراز کرد: تلاش برای تحقق شهر هوشمند حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است که مطرح شده تا به شهری هوشمند نزدیک شویم.
وزیر کشور اضافه کرد: باید مزایا و مشکلات را بررسی کنیم و تمام این موارد لیست مفصلی است که باید در قالب مدیریت شهری اتفاق بی‌افتد تا بتوانیم پاسخگو باشیم و افق روشنی برای زندگی در شهر را برای شهروندان ترسیم کنیم.
وی تصریح کرد: تمام موضوعات پیچیدگی های خود را دارد، زیرا در شهری که روزانه چند هزار تن زباله تولید می‌کند باید به مباحثی مانند اینکه چگونه زباله کمتر تولید کنیم، تفکیک، حمل و نقل و غیره بپردازیم و این در شهرها موضوع اصلی است که اگر به آن رسیدگی نشود به معضلی بزرگ تبدیل می‌شود.
وحیدی افزود: لازمه ایجاد تمام این موارد ابتدا نیازمند ایجاد جریان اندیشه ورزی قوی و دوم به اشتراک گذاشتن تجربیات است و در گام سوم باید بتوانیم در قالب مدیریت یکپارچه تمام این ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار دهیم تا افق روشنی برای شهرها محقق شود.
وزیر کشور ادامه داد: این نمایشگاه حداقل بخشی از این اولویت‌ها را تامین می کند و با نمایش ظرفیت‌های موجود شرکت‌ها می توانند نیازهای خود را دریافت و از طریق دیدن تجربیات یکدیگر  با هم ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنند.
وی تاکید کرد: امروز شرکت‌ها باید بخش‌های مختلف را بررسی کرده تا به ایده‌های خلاقانه جدیدی دست پیدا کرده و ظرفیت‌های بیشتری ایجاد کنند.
وحیدی اضافه کرد: باید از ظرفیت سازی‌های جدید برای آینده‌ای بهتر در کشور استفاده کنیم و اگر توانستیم این خلاقیت‌ها را به جلو ببریم مهمترین کار را در حوزه توسعه شهرها انجام داده ایم و می توانیم پاسخگوی نیازهای کشور باشیم.
وی تاکید کرد: از اثرات این نمایشگاه می توان به افزایش کمک به شرکت‌های بزرگ و کوچک برای ارائه خدمات، بهبود روش‌های ارائه خدمات، همچنین ایجاد خلاقیت‌های جدید برای رضایت بیشتر شهروندان اشاره کرد.
وزیر کشور عنوان کرد: ما با یکپارچه سازی مدیریت شهری و بهبود ارائه خدمات می توانیم رضایت بیشتر شهروندان را فراهم و در ادامه مفهوم مدیریت شهری را همگام با مسائل فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم.

جواد وزیری رئیس مرکز پژوهش‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز در این مراسم ، در تشریح اهداف و روند برنامه ریزی برای نمایشگاه شهریران گفت: سازمان شهرداری و دهیاری‌ها در سه بند اساسنامه خود دارای سه مفهوم کلیدی است که ایجاد فضای آموزشی و یادگیری، فضای همنوازی و تبادل تجربیات را عهده‌دار است.
وی افزود: طی سال‌های گذشته مشارکت‌هایی را در بخش‌های مختلف ایجاد کردیم، اما امسال تصمیم گرفتیم پیشنهاد جامعی را برای توسعه مدیریت شهری ارائه و برای برپایی نمایشگاهی جامع قدم برداریم.
وی ادامه داد: امسال اولین دوره، این نمایشگاه آغاز به کار کرد و سال آینده نمایشگاه حوزه مدیریت شهری را جامع‌تر و با حضور تمام دستگاه‌های دولتی برپا خواهیم کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا