دکتر محمد چهاردولی: صنعت نفت در مسیر دانش بنیان شدن قرار دارد

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

دکتر محمد چهاردولی؛ رئیس دانشگاه صنعت نفت: مقام معظم رهبری فرمودند که صنایع بزرگ بایستی دانش بنیان بشود و تاکید ویژه ای روی دانش بنیان شدن صنعت نفت داشتند.

دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت از 28 لغایت 30 آذر ماه 1402 در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد. گزیده از صحبت های دکتر محمد چهاردولی؛ رئیس دانشگاه صنعت نفت ایران با خبرنگار تلویزیون صنعت ایران را مشاهده کنید.

 رئیس دانشگاه صنعت نفت گفت: پیرو این دستور و فرمایش مقام معظم رهبری همکاران ما در دانشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت، پارک علم و فن آوری صنعت نفت و هم چنین مدیریت پژوهش فن آوری شرکت ملی نفت جلساتی را تشکیل دادند و ذیل معاونت مهندسی کنفرانس پترو تک را پیشنهاد کردند و این کنفرانس را با هدف توسعه فناوری مدیریت در صنعت نفت برپا نمودند.

 ما در حال حاضر شرکت های دانش بنیان متعددی داریم که شاید بالغ بر 550 شرکت در وندورلیست وزارت نفت هستند که همکی مورد تایید وزارت نفت می باشند. این ها دانش بنیان هایی هستند که می توانند درپروژه های صنعت نفت خدمات مهمی ارائه دهند. غالب این شرکت ها شرکت های کوچکی هستند که از تحقیقات دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه های دیگر به وجود آمده اند.

وی افزود: یکی از مزایای این کنفرانس این است که نیازهای فناورانه این جا و در این کنفرانس و نمایشگاه در معرض دید قرار میگیرند تا با دیده شدن توسط شرکت های تابع وزارت نفت همرسانی ایجاد کند.

دکتر محمد چهاردولی در خاتمه گفت: حدود 100 شرکت نو پا یا کوچک مقیاسی داریم که این ها در حال رشد هستند و امسال به رایگان به این کنفرانس امدند و فرصتی است که توانایی هایشان دیده شود با مدیران صحبت کنند که این موضوع به همرسانی بهتر کمک میکند. اینکه نیاز صنعت در مجرای درست قرار بگیرد و پاسخ شرکت های کوچک در مجرای مناسب قرار بگیرد خود می تواندکمک کندتا مکانیزمی که وجود دارد فعال تر شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا