افتتاح طرح نورد سرد در فولاد چهارمحال و بختیاری

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

افتتاح طرح نورد سرد فولاد در جنوب غرب کشور

به گزارش خبرنگار تلویزیون صنعت ایران؛ وزیر صمت در آیین افتتاح از طرح نورد سرد فولاد چهارمحال و بختیاری گفت: در  فولاد یکی از اساسی‌ترین کالا‌های توسعه صنعتی است و خوشبختانه در کشور ما سرمایه گذاری بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است و عمده این سرمایه گذاری در بالا دست است و باید سعی کنیم این سرمایه گذاری در پایین دست هم انجام شود. وزیر صمت گفت: سرمایه گذاری پایین دستی ارزش افزوده را بیشتر می‌کند و ما را از خام فروشی فاصله می‌دهد.

آقای علی آبادی افزود: امیدواریم که این زنجیره تداوم داشته باشد و بتوانیم ورق‌هایی که در صنایع پایین دستی استفاده می‌شود را تولید می‌کند و در صنایع پایین دستی دیگری هم هستند که هنوز نیازمند فولاد‌هایی هستند که ما در داخل کشور نمی‌سازیم. وی گفت: این استان که پتانسیل انسانی بسیار خوبی دارد و باید محدودیت‌های زیست محیطی زیادی باید در نظر گرفت به سمت توسعه زنجیره ارزش در صنعت فولاد و صنایعی مشابه آن برود.

مدیر عامل کارخانه گفت: برای راه اندازی نخستین خط تولید نورد سرد فولاد جنوب غرب کشور ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. خوش خلق افزود: این خط تولید کلاف گرم فولادی را با فناوری غیر حرارتی به ورق فولادی آماده پوشش تبدیل می‌کند. وی افزود: این نورد ۶ غلطکی پنجمین نورد در کشور است. خوش خلق در خاتمه عنوان کرد: با راه اندازی این خط نورد سرد تولید ورق پوششی از ۱۷۰ به ۲۶۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا