آغاز به کار پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

تلویزیون صنعت ایران گزارش می دهد:

به گزارش تلویزیون صنعت ایران و به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رویکرد پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به عنوان یک رویداد متمایز ملی در حوزه بومی سازی زنجیره آهن و فولاد، “بومی سازی، توسعه تکنولوژی، برندسازی و انتقال دانش فنی براساس نیاز زنجیره آهن و فولاد” تعیین شده است.

در این جشنواره به منظور به‌ هم رسانی نیازمندی‌ها و توانمندی‌های زنجیره آهن و فولاد ایران، شرکت‌های معدنی و فولادی درخصوص ارائه فرصت‌های ساخت داخل برای شرکت‌های دانش‌بنیان، بومی سازان و سازندگان داخلی اقدام می‌کنند.
پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، نیازمندی‌ها و توانمندی‌های بومی سازی و ساخت داخل در سه بخش: «مواد اولیه و مصرفی»، «قطعات و تجهیزات» و «تحقیق و پژوهش و توسعه تکنولوژی» برگزار خواهد شد.
در این جشنواره سه روزه، قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌های حائز اهمیتی میان شرکت‌های فولادی و معدنی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بومی سازی بسته خواهد شد که با انعقاد این قرارداد‌ها ۱۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی می‌شود.
گفتنی است؛ در ۴ دوره قبلی جشنواره ملی فولاد ایران، بیش از ۱۵۰ تفاهم نامه و قرارداد بومی سازی بسته شد که میزان صرفه جویی ارزی آن‌ها بیش از ۱ میلیارد دلار بوده است.
همچنین از سازندگان و بومی سازان برتر و برگزیده در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با اهدای تندیس جایزه ملی فولاد ایران تقدیر می‌شود.
پنجمین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی و سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان مطرح داخلی برگزار می‌شود، تا ۲۱ دی از ساعت ۹ تا ۱۶ آماده بازدید عموم علاقمندان است.
در این نمایشگاه، میز تعمیق ساخت داخل برای انعقاد تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌های شرکت‌های فولادی و معدنی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان درنظر گرفته شده است.

دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به نقش نهضت بومی سازی در کاهش ارزبری در تولید فولاد گفت: از سال ۱۳۹۷ که نهضت بومی سازی و بهره برداری حداکثری از توان ساخت داخل در زنجیره فولاد با قوت و همت مضاعفی دنبال شد، ارزبری تولید فولاد کاهش قابل ملاحظه ای یافته و با بیش از ۶۰ درصد کاهش به ۶۵ دلار به ازای هر تن رسیده است.

سبحانی ادامه داد: یکی از بارزترین جلوه گاه‌های این دستاورد، جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد است که هر ساله به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های صمت و علوم و سازمان ایمیدرو برگزار می‌شود و در آن شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی فرصت‌های ساخت داخل خود را ارائه می‌کنند و شرکت های دانش بنیان نیز به ارائه توانمندی‌های خود می پردازند تا با بهم‌ رسانی این دو، از توان ساخت داخل بهره بیشتری برده شود.

رئیس انجمن فولاد همچنین از برگزاری میز تعمیق ساخت داخل در این رویداد خبر داد و گفت: در جشنواره امسال نیز همچون دوره های گذشته میز تعمیق ساخت داخل در زنجیره فولاد با انعقاد قراردادها و تفاهم نامه هایی بین شرکت های بزرگ این زنجیره و شرکت های دانش بنیان برگزار می شود که میزان صرفه جویی ارزی این قراردادها در طی ۴ دوره قبلی جشنواره حدود ۱.۷ میلیارد دلار برآورد می شود.

شایان ذکر است پنجمین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران و به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و حمایت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ایمیدرو، شرکت های بزرگ فولادی و معدنی و سازندگان و شرکت های دانش بنیان مطرح داخلی برگزار می شود.

ساعت بازدید: 9 صبح تا 16 عصر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا